Hashøj Rideklub

Rideskolen

Hvad enten du først skal til at lære at ride, eller allerede kan ride, vil du kunne få anvist et hold, der opfylder dine behov.

Om Hashøj rideklub

Hashøj Rideklub har lejet sig ind på Hovmarkens ridecenter. Her tilbyder rideklubben – børn såvel som voksne – at de kan udøve ridesportens forskellige discipliner.

Siden etableringen i 1982 har Hashøj Rideklub haft sin egen rideskole med egne instruktører. Rideskolen lejer heste/ponyer af Hovmarkens ridecenter, og det er altid muligt at ride på en hest/pony, der passer dig som rytter.

Undervisningen finder sted i den lille ridehal eller på indhegnet udendørs bane. En undervisningstime varer 50 min., men før og efter undervisningen skal hesten/ponyen strigles, have renset hove og sadles op/af (hvis ingen andre skal ride den lige efter dig) – Husk også at feje op efter dig, så her hele tiden ser pænt ud.

Du vil opleve en tæt kontakt med din hest/pony, og en masse sjov sammen med de andre elever i rideskolen. Hashøj Rideklub lægger stor vægt på sikkerhed og disciplin, som er nødvendigt, hvis man vil omgås heste/ponyer og kammerater og samtidig have det sjovt og rart.

Hashøj Rideklub går op i at undervisningen er i orden, derfor er det ikke hvilken som helst, der er ansat til, at undervise vores elever. Alle vores underviserer har en grundig introduktion i sikkerheden omkring undervisning af eleverne.

Vi har heste og ponyer for en hver smag, det er dog også muligt, at medbringe sin egen hest/pony, at få undervisning på, enten på et hold eller privat undervisning.

De fleste børn rider for fornøjelsens skyld, ikke for at konkurrere. Det bør forældre respektere.

Det er et krav i Hashøj Rideklub, at alle ryttere benytter en sikkerheds godkendt ridehjelm, når de er til hest. Der er mulighed for at låne udstyr på rideskolen, til de første par gange. Spørg evt. om råd hos din underviser før i køber. – Derudover anbefales brug af ridestøvler eller små korte ridestøvler med leggins ud over. der må ikke rides i almindelige korte sko/sneakers.